vrijdag 6 september 2013

Mini-album 'Sweet Afternoon'

Hallo allemaal!

Deze keer weer een mini-album van mij. Dit is de tweede versie van de workshop die ik op de beurs in Den Bosch heb gegeven. Het papier is van Teresa Collins 'Sweet Afternoon'. Als eerste laat ik de voorkant zien.



De voorkant heb ik gemaakt met verschillende lagen papier. Alle onderdelen heb ik aan de randen geïnkt met zwarte Memento inkt. De lijn is vrij zacht van kleur, het zwart maakt het wat harder. Ik vond het leuk om een groot contract in kleur aan te brengen. De klok, het hartje en de 'I love you' tekstvorm heb ik gestempeld en daarna uitgeknipt. De vorm waar I love you op gestempeld is, is gemaakt met de Template 'Tiny Tags & Little Labels'. De blauwe vierkante vorm op de achtergrond is gemaakt met de Template 'Layered Labels'.


Deze eerste pagina heb ik gemaakt met Design Tool Kit 3. De Design Tool kits maken het mogelijk verschillende vormen in je pagina's te maken. Dit maakt het boekje wat speelser. Ik heb er op gestempeld en het daarna afgewerkt met twee pareltjes. Foto's voeg ik later nog toe. 


Op deze pagina's heb ik weer gestempeld. De roze kleine pagina aan de linkerkant heeft een opening aan de bovenkant waardoor je er nog tags of een foto in kunt stoppen. Deze tab maak je door een pagina dubbel te vouwen en dan dicht te plakken aan twee open kanten (de bovenkant laat je open).




Deze pagina's heb ik gemaakt met verschillende formaten pagina's. De embellishments heb ik gemaakt met stempels (eerst op papier afgedrukt en toen uitgeknipt of gestempeld op de pagina zelf). Restpapier kan ook nog dienen als leuke decoratie, bijvoorbeeld de lichte strook op de linkerpagina.


Dit is de achterkant van het boek. Hierop is nog een vogel gestempeld. Daarna is het boek ingebonden met ringen van We R Memory Keepers. 

Gebruikte materialen:
- Teresa Collins 'At the Picnic'

- Teresa Collins 'Flying Kites'
- Teresa Collins 'With a Book'

- Teresa Collins 'By the Pond'
- Teresa Collins 'In the Garden'
- Teresa Collins Paperpack 'Sweet Afternoon'
- Teresa Collins stamps 'Timeless'
- Teresa Collins stamps 'Every Day Moments'

- BoBunny stamps 'Mama Razzi 2'
- BoBunny  stamps 'Love Letters'
- Hot Off The Press Template 'Layered Labels'
- Hot Off The Press Template 'Tiny Tags & Little Labels'

- Hot Off The Press Design Tool Kit 3 
- Memento Inkt 'Tuxedo Black'
- We R Memory Keepers Wire binder 0,75 Inch

Ik hoop dat jullie deze versie ook leuk vinden!
Groetjes Petra

2 opmerkingen: