woensdag 20 juli 2016

Meer mogelijkheden met spraystencils en Distress Inkt

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullien een kaartje zien waarbij ik juist de harde vorm van een spraystencil heb gebruikt in plaats van de open plekken. Als eerste heb ik een spraystencil bestempeld met Distress Inkt (Shabby Shutters, Tumbled Glass, Abandoned Coral, Fossilized Amber en Carved Pumpkin). Doe dit voorzichtig want je wilt niet dat straks al je stempelkussens zijn vermengd. Daarna heb ik wat water op het Spraystencil gesprayed, de Distress Inkt loopt dan deels door elkaar heen. Daarna druk je het stencil tegen een vel papier aan. Zorg ervoor dat deze niet verschuift. Je hebt nu de vorm van het stencil op je papier.
Op deze afdruk heb ik een stempel gedrukt, deze heb ik daarna weer ingekleurd met diverse kleuren Distress Inkt (Tumbled Glass, Broken China, Fired Brick, Abandoned Coral, Fossilized Amber en Carved Pumpkin) met behulp van een waterkwastje. Door diverse kleuren te combineren en ook over elkaar te gebruiken krijg je diepte. Daarna heb ik een tekst gestempeld op een apart papiertje, met de 'Tiny Tags and Little Labels' template van Hot Off The Press heb ik er een vorm van gemaakt. De achtergrond is nog een beetje ingekleurd met Distress Inkt, anders was het zo wit. Een aantal parels erbij en klaar is de kaart!



Gebruikte materialen:
Distress Inkt
Distress Inkt Fossilized Amber
Distress Inkt Abandoned Coral
Distress Inkt Carved Pumpkin
Distress Inkt Tumbled Glass
CraftEmotions - Clearstamps A6 - Orchidee, Vazen en Fles
Marianne Design - Stempel Project NL - Bloemen
Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art A5 - Swirls
Hot Off The Press-Tiny Tags & Little Labels Template
Zwart wit touw, bijvoorbeeld Lawn FawnTrimmings Hemp Cord Black Tie - 21yd

Groetjes Petra

3 opmerkingen:

  1. Prachtig, Petra!! Wat geeft dat een geweldig effect. Het is een super mooi geheel.
    Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart! Erg leuke techniek!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen